08/09/2017

De DrugLijn zoekt een parttime (3/5) medewerker info- en adviesverstrekking voor een contract van onbepaalde duur

Beschrijving

De DrugLijn is de publieksservice van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs (VAD vzw), de partnerorganisatie van de Vlaamse overheid die instaat voor de coördinatie en afstemming van het Vlaamse drugbeleid. VAD is ook de koepel van de Vlaamse organisaties die werken rond alcohol en andere drugs.

De DrugLijn beantwoordt jaarlijks meer dan 6000 telefoon-, mail-, skype-, chatvragen over drank, drugs, pillen, gokken en gamen.

Meer info over onze werking vind je op www.druglijn.be/over-ons.

VAD wil de samenleving waarvoor zij zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden dan ook geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.

1. De job

Als nieuwe collega draai je mee in de brede werking van de lijn en neem je een deel van het telefonisch en online beantwoordwerk voor jouw rekening. Tegelijk krijg je een aantal back-office taken die het beantwoordwerk faciliteren: het optimaliseren van de inzet van online tools en zowel het ontsluiten als het up-to-date houden van relevante informatie.

2. Je taken

Jouw taken situeren zich op twee domeinen:

1. Net zoals iedereen in het team sta je in voor de dagelijkse werking:

  • Je draait mee in de permanentie voor de beantwoording van vragen naar informatie, advies en hulp via zowel telefoon, Skype, mail als chat.
  • Je draagt jouw deel bij in het dagelijks ondersteunen van de vrijwilligers.

2. Je vormt binnen het team de rode draad voor een aantal back office taken:

  • Je ontfermt je over de online tools die De DrugLijn inzet voor haar interne communicatie (intranet), ondersteunt anderen bij het gebruik en werkt aan de verdere uitbouw.
  • Je werkt mee aan de online aanwezigheid van De DrugLijn (site en social media) als belangrijke component in de externe communicatie van de lijn. Je denkt mee over strategie en structuur en zorgt voor relevante content, dagelijkse opvolging en evaluatie.
  • Je staat in voor het aanleveren van essentiële informatie die de beantwoorders aan de lijn helpt om inhoudelijk bij te blijven: je gaat actief op zoek naar relevante bronnen en stroomlijnt procedures om die te ontsluiten tot gebruiksvriendelijke infobestanden bij het beantwoordwerk.

3. Jouw profiel

  • Je hebt een bachelordiploma in een menswetenschappelijke richting.
  • Je bent sterk in communicatie; zowel in individuele contacten met oproepers als op vlak van interne communicatie en publiekscommunicatie van De DrugLijn.
  • Zowel het beantwoordwerk als je specifieke taken vereisen een grote taalvaardigheid: je communiceert vlot, bevattelijk, foutloos en helder. Je beheerst de knepen van het online communiceren en hebt voeling met hoe je een webcontent gebruiksvriendelijk kan aanbieden.
  • Je beschikt over de nodige ICT-bagage, hebt geen moeite met online samenwerkingsplatformen, bent een onvoorwaardelijke ‘believer’ op vlak van online hulp en hebt een neus voor mogelijkheden van online tools.
  • Je bent maatschappelijk betrokken, empatisch en service-minded.
  • Je getuigt als beantwoorder over emotionele draagkracht en stressbestendigheid.
  • Je bent een multi-tasker en slaagt er vlot in om je taken te combineren met permanentietaken.
  • Je hebt sterke inhoudelijke interesse in de thema’s ‘Alcohol, illegale drugs, psychoactieve medicatie, problematisch gokken en gamen’.
  • Je legt de flexibiliteit aan de dag die het werken in een permanentiesysteem (inclusief avondwerk) vereist.
  • Je hebt voeling met of ervaring in het werken met vrijwilligers.

4. Ons aanbod

Je wordt deel van een gedreven team met vier deeltijdse collega’s, dat gekoppeld is aan een boeiende vrijwilligerswerking en deel uitmaakt van het ruimere VAD-team.

Wij bieden:

  • Een uitdagende job met maatschappelijke relevantie
  • Inhoudelijke en praktische omkadering vanuit De DrugLijn en de ruimere VAD-werking met mogelijkheden tot interne opleiding en bijscholing
  • Contract van onbepaalde duur
  • 3/5 tewerkstelling met volledige werkdagen en werkuren van 10-18u en 12-20u
  • Verloning op bachelorniveau (barema PC 331)
  • Gratis woon-werkverkeer (openbaar vervoer) + fietsvergoeding
  • Tewerkstelling op wandelafstand van station Brussel-Noord

Hoe solliciteren

Stuur voor 25 september 2017 een gemotiveerde sollicitatiebrief en CV naar:

VAD vzw
t.a.v. Tom Evenepoel, coördinator De DrugLijn
Vanderlindenstraat 15
1030 BRUSSEL

of mail naar tom.evenepoel@druglijn.be

Na een selectie op basis van brief en cv volgt een selectiegesprek.