Adverteren op sociale media en met influencers
Tijdens de campagne verschijnen op sociale media informatieve filmpjes over cocaïnegebruik. Daarin kom je meer te weten over de gevolgen van cocaïnegebruik, de combinatie cocaïne en alcohol en de impact van cocaïne op werkprestaties. Je krijgt ook tips om het gesprek aan te gaan met een vriend(in), partner of familielid over wie je bezorgd bent.
Deze editie focust de campagne zich ook op het festivalseizoen. Je krijgt antwoord op de vraag ‘Is cocaïne echt zo populair in het uitgaansleven’ en advertenties leiden naar tips om gezond uit te gaan.
Daarnaast werkten er verschillende influencers mee aan de campagne. Ze deelden hun eigen verhaal in stories en reels en gingen in op de voordelen van geen cocaïne gebruiken. In de loop van de komende weken zal Jonas Van den Broeck of Jokke, een influencer die inzet op mentaal welzijn, enkele persoonlijke reels en stories delen.
Wil je de filmpjes zien? Ontdek ze allemaal op de pagina’s van de campagne!