Meer dan zesduizend vragen per jaar beantwoorden, dat doe je niet vanuit de losse pols.
De DrugLijn heeft een omlijnde missie, hanteert in haar werk een duidelijke visie en stelt daarbij een aantal waarden voorop.

In het beantwoordwerk staat het belang van een persoonlijke service voorop. Alle medewerkers worden grondig opgeleid om die te kunnen bieden.

Ook dankzij netwerking en samenwerking zorgt De DrugLijn ervoor dat ze kwaliteit kan leveren.

Ons streven

De DrugLijn streeft drie belangrijke doelstellingen na: informeren, doorverwijzen maar ook signaleren.

In de dagelijkse contacten staan de beantwoorders open voor ieders mening en voor elk soort vraag. Ze hanteren bij het beantwoorden een duidelijke visie met laagdrempeligheid en bespreekbaarheid als focus.

In team

Om de doelstellingen te realiseren, zijn uiteraard mensen nodig. De beantwoorders onderscheiden zich door hun grote betrokkenheid en hun streven naar een evenwaardig contact. Ze profileren zich niet als experts maar zetten in op een contact van mens tot mens.

Uiteraard kunnen de beantwoorders slechts kwaliteit leveren als zij degelijk opgeleid en goed omkaderd worden.

In samenwerking

Bij De DrugLijn komen tal van thema's aan bod: alcohol, illegale drugs, gokken, preventie, hulpverlening, vroeginterventie, welzijn en nog veel meer. Ook de waaier aan doelgroepen is groot want niet alleen gebruikers, maar ook ouders, partners, broer en zussen, vrienden en collega's of kinderen van gebruikers doen een beroep op de lijn. De lijn bevindt zich dus op het kruispunt van tal van wegen.

Een goede samenwerking op verschillende niveau's is daarom essentieel.

Aan de andere kant van de lijn

De interne werking van De DrugLijn toegelicht.

Dit rapport geeft meer uitleg over de historiek en opdracht van De DrugLijn. Lees meer over onze werkingsprincipes, ons aanbod en hoe de lijn intern georganiseerd is.

Vrijwilligers gezocht!

De vragen, twijfels en bezorgdheden van duizenden mensen per jaar opvangen is een hele klus. Maar de voldoening is groot.

Jaarverslag 2017

Wil je meer weten over de 7.000 vragen die De DrugLijn in 2017 kreeg? Of over het gebruik van haar online aanbod? Krijgt De DrugLijn veel vragen van ouders? Wie maakt vooral gebruik van de chat? Gaan de vragen vooral over illegale drugs? Of ook over alcohol, gokken, gamen en medicatie?
Het jaarverslag vertelt je wie contact neemt en met welke vragen.