09/02/2018

Afgelopen week overleed een jongeman van 27 jaar na consumptie van een poeder. Dat poeder bevatte een grote hoeveelheid methoxyacetylfentanyl (een NPS-opioïde met soortgelijke, maar sterkere effecten als heroïne) en een kleinere hoeveelheid cocaïne. Het is onduidelijk waar het werd gekocht.

Het poeder werd mogelijks als cocaïne verkocht. Op 15 januari 2018 werd een vergelijkbare waarschuwing verspreid over cocaïne besmet met atropine. Op dit moment is het dus aangewezen om extra voorzichtig te zijn met cocaïne.

Omdat je niet zeker weet wat er in je poeder zit, wees extra voorzichtig en volg deze tips:

  • Doseer voorzichtig (begin met een kleine dosis).
  • Onwel na gebruik van cocaïne? Vraag hulp aan vrienden, personeel, EHBO of security!
  • In geval van een overdosis, bel 112.

Meer info en tips over cocaïne of andere drugs vind je bij Drugs ABC.

Het gebruik van drugs is nooit zonder risico’s. Als je geen risico’s wil lopen, gebruik je beter geen drugs.

Andere nieuwsberichten