27/06/2018

De DrugLijn zoekt dringend en voor onmiddellijke indiensttreding een parttime (1/2) medewerker info- en advies-verstrekking voor een contract van bepaalde duur.

De DrugLijn is de publieksservice van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs (VAD vzw), de partnerorganisatie van de Vlaamse overheid die instaat voor de coördinatie en afstemming van het Vlaamse drugbeleid. VAD is ook de koepel van de Vlaamse organisaties die werken rond alcohol en andere drugs.

De DrugLijn beantwoordt jaarlijks meer dan 7000 telefoon-, mail-, skype- en chatvragen over drank, drugs, pillen, gokken en gamen.

Meer info over onze werking vind je op www.druglijn.be/over-ons.

VAD wil de samenleving waarvoor zij zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden dan ook geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.

1. De job

Bij De DrugLijn kan iedereen terecht met vragen naar informatie, een eerste advies en/of adressen voor hulp en preventie. De DrugLijn is met de jaren geëvolueerd van een telefoonlijn naar multi channel contact center. De helft van de contacten met de lijn verloopt inmiddels ‘online’: via e-mail, skype of chat. De DrugLijnwebsite is uitgegroeid tot een belangrijk platform voor contactname, informatieverstrekking en sensibiliserende campagnes.

Als nieuwe collega neem je een deel van het telefonisch en online beantwoordwerk voor jouw rekening. Bijkomend ondersteun je de brede werking van de lijn. De nadruk ligt daarbij op een aantal back-office taken die het beantwoordwerk faciliteren.

2. Taken

Je taken situeren zich op twee domeinen:

1. De focus van je job is het beantwoordwerk: je draait mee in de permanentie voor de beantwoording en staat mensen te woord via telefoon, skype, chat en mail. Je bezorgt de oproepers een antwoord op maat, betrouwbare informatie, een eerste advies en maakt hen wegwijs in het hulpverlengingslandschap.

2. Je neemt een aantal taken op die een goede werking van de lijn faciliteren:

  • Je ondersteunt collega’s op vlak van informatie-ontsluiting en het up-to-date houden van databestanden.
  • Je helpt mee bij de evaluatie en cijfer-analyses.
  • Je draagt jouw deel bij in de vrijwilligerswerking, gaande van werving tot het dagelijks ondersteunen van de dagelijkse vrijwilligerswerking.

3. Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelor diploma menswetenschappen en bent onmiddellijk beschikbaar (bij voorkeur aanvangsdatum 1 augustus)
  • Je bent maatschappelijk bewogen, empathisch en service-minded
  • Je gelooft in de kracht van laagdrempelige informatie- en adviesverstrekking
  • Je bent sterk in communicatie; vooral in individuele contacten met bellers, mailers en chatters maar hebt ook feeling met publiekscommunicatie. Je bent taalvaardig, hebt een vlotte pen en beheerst de knepen van het webschrijven.
  • Je beschikt over voldoende ICT-bagage en gelooft in het potentieel van online hulp.
  • Je beschikt als beantwoorder over emotionele draagkracht, bent stressbestendig en legt de flexibiliteit aan de dag die het werken in een permanentiesysteem (inclusief avondwerk) vereist.
  • Je kan zelfstandig en oplossingsgericht werken
  • Je hebt bij voorkeur voeling met of ervaring in vrijwilligerswerk
  • Je hebt sterke inhoudelijke interesse of reeds een basiskennis op vlak van de thema’s ‘Alcohol, illegale drugs, psychoactieve medicatie, problematisch gokken en gamen’.

4. Ons aanbod

Je komt terecht in een team met vier deeltijds werkende collega’s dat gekoppeld is aan een boeiende vrijwilligerswerking en de publieksservice van de ruimere VAD-werking vormt. Openheid, gedrevenheid en collegialiteit staan centraal in de dagelijkse werking.

Verder bieden wij:

  • Een uitdagende job in een organisatie met maatschappelijke relevantie
  • Inhoudelijke en praktische omkadering vanuit de Druglijn en de ruimere VAD-werking met mogelijkheden tot interne opleiding en bijscholing
  • Contract van bepaalde duur tot eind 2018 met onmiddellijke indiensttreding
  • Deeltijdse tewerkstelling in de vorm van volledige werkdagen van 10 tot 18u en 12 tot 20u. (50% voor 6 maanden, naargelang startdatum zijn er verschillende scenario’s mogelijk, stel dat je startdatum 1 augustus is, dan kan je 1 maand voltijds en 4 maanden halftijds tewerkgesteld worden)
  • Verloning op bachelor-niveau (barema PC 331)
  • Gratis woonwerkverkeer (openbaar vervoer) + Fietsvergoeding
  • Tewerkstelling op wandelafstand van station Brussel-Noord

Hoe solliciteren

Stuur voor 15 juli 2018 een gemotiveerde sollicitatiebrief en CV naar:

VAD vzw
Kathleen Locus, adjunct van de directeur
Vanderlindenstraat 15
1030 BRUSSEL

of mail naar kathleen.locus@vad.be

Na een selectie op basis van brief en cv volgt een selectiegesprek op 26 juli 2018.

Andere nieuwsberichten