De DrugLijn is de publieksservice van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs (VAD vzw), de partnerorganisatie van de Vlaamse overheid die instaat voor de coördinatie en afstemming van het Vlaamse drugbeleid. VAD is ook de koepel van de Vlaamse organisaties die werken rond alcohol en andere drugs.
De DrugLijn beantwoordt jaarlijks meer dan 7000 telefoon-, mail-, skype- en chatvragen over drank, drugs, pillen, gokken en gamen.
Meer info over onze werking vind je op www.druglijn.be/over-ons.
VAD wil de samenleving waarvoor zij zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden dan ook geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.
1. De job
Als nieuwe collega neem je een deel van het telefonisch en online beantwoordwerk voor jouw rekening. Tegelijk krijg je de verantwoordelijkheid voor een aantal back-office taken die het beantwoordwerk faciliteren: het optimaliseren van de inzet van ICT en online tools en zowel het ontsluiten als het up-to-date houden van relevante informatie.
2. Je taken
Jouw taken situeren zich op twee domeinen:
1. Net zoals iedereen in het team sta je in voor de dagelijkse werking:
- Je draait mee in de permanentie voor de beantwoording van vragen naar informatie, advies en hulp via zowel telefoon, Skype, mail als chat.
- Je draagt jouw deel bij in het dagelijks ondersteunen van de vrijwilligers.
2. Je staat binnen het team aanvullend in voor volgende back office taken:
- Je ontfermt je over de online en ICT tools die De DrugLijn inzet voor haar interne communicatie (intranet, VOIP telefonie, …). Je denkt op dat vlak actief mee over een optimale implementatie en biedt waar nodig support aan collega’s en vrijwilligers.
- Je helpt bij het aanleveren van essentiële informatie die de beantwoorders aan de lijn helpt om inhoudelijk bij te blijven op vlak van alcohol, illegale drugs, psychoactieve medicatie, gokken en gamen, en bijvoorbeeld ook op vlak van wetgeving. Je gaat hiervoor actief op zoek naar relevante bronnen en stroomlijnt procedures om die te ontsluiten tot gebruiksvriendelijke info- en databestanden bij het beantwoordwerk.
3. Jouw profiel
- Je beschikt over een bachelordiploma in een menswetenschappelijke richting.
- Je bent sterk in communicatie; zowel in individuele contacten met oproepers als op vlak van interne communicatie en publiekscommunicatie van De DrugLijn.
- Zowel het beantwoordwerk als je specifieke taken vereisen een grote taalvaardigheid: je communiceert vlot, bevattelijk, foutloos en helder.
- Je kan vlot overweg met ICT en beschikt op dit vlak over aantoonbare ervaring. Je kan zelfstandig en oplossingsgericht handelen en actief meedenken over verbeterpunten of nieuwe ontwikkelingen. Je slaagt erin om anderen op een bevattelijke manier te ondersteunen op vlak van telefonie en ICT.
- Je bent service-minded, maatschappelijk betrokken en empathisch.
- Je bent een multi-tasker en slaagt er vlot in om je taken te combineren met permanentietaken.
- Je hebt sterke inhoudelijke interesse in de thema’s alcohol, illegale drugs, psychoactieve medicatie, problematisch gokken en gamen.
- Je legt de flexibiliteit aan de dag die het werken in een permanentiesysteem (inclusief avondwerk) vereist.
- Je hebt voeling met of ervaring in het werken met vrijwilligers.
4. Ons aanbod
Je komt terecht in een team met vier deeltijds werkende collega’s dat gekoppeld is aan een boeiende vrijwilligerswerking, en de publieksservice van de ruimere VAD-werking vormt. Openheid, gedrevenheid en collegialiteit staan centraal in de dagelijkse werking.
Wij bieden:
- Een uitdagende job met maatschappelijke relevantie
- Inhoudelijke en praktische omkadering vanuit De DrugLijn en de ruimere VAD-werking met mogelijkheden tot interne opleiding en bijscholing
- Contract van onbepaalde duur
- 60% tewerkstelling met volledige werkdagen en werkuren van 10-18u en 12-20u
- Verloning op bachelorniveau (barema PC 331)
- Gratis woon-werkverkeer (openbaar vervoer) + fietsvergoeding
- Tewerkstelling op wandelafstand van station Brussel-Noord
Hoe solliciteren?
Stuur voor 16 juli 2019 een gemotiveerde sollicitatiebrief en CV naar:
VAD vzw
Kathleen Locus, adjunct van de directeur
Vanderlindenstraat 15
1030 BRUSSEL
of mail naar kathleen.locus@vad.be
Na een selectie op basis van brief en cv volgt een selectiegesprek.